Skip to main content


Mycket intressant bok av Katalys! Hur vi kan bli av med den onödiga arbetslösheten.

Budskapet är enkelt: snacket om så kallad jämnviktsarbetslöshet är dåligt. Det finns inte en stor grupp människor som är oanställningsbara. Det finns även empiri i både USA och i norra Sverige som slår hål på myten om att en låg arbetslöshet skulle medföra lönespiral och därmed högre inflation (dva högre priser).

Jag hoppas alla vänsterpartister, miljöpartister och socialdemokrater läser denna!

1/2

#svpol

This entry was edited (1 day ago)

Inger Aspåker reshared this.

in reply to Samuel

...och om man hellre lyssnar på ett poddavsnitt med författaren och andra på Katalys så finns det här:

Starta pressarna: Hög arbetslöshet är ett politiskt val

Episode webpage: podcasters.spotify.com/pod/sho…

Media file: anchor.fm/s/113e156b8/podcast/…

2/2