Skip to main content


Dessa liberaler skulle enligt uppgift inte rösta igenom regerings förslag om att sätta 13-åringar i fängelse.

Nu är det dags att maila dem igen och uppmana dem att inte rösta för regeringens lagförslag om en angiverlag.

Om de inte röstar för finns en stor chans att oppositionens motförslag går igenom.

jakob.olofsgard@riksdagen.se
cecilia.ronn@riksdagen.se
malin.danielsson@riksdagen.se
helene.odenjung@riksdagen.se

Läs om angiverlilagen här:

sydsvenskan.se/opinion/aktuell…

#svpol

1/x

This entry was edited (1 week ago)
in reply to Samuel

Nu har jag mailat:

"Hej,

I morgon måndag 15 juni röstar riksdagen om angiverilagen.

”Jag vet inte vad jag ska ta mig till, jag kommer inte att våga föda mitt barn på sjukhus”.

Orden kommer från en gravid papperslös kvinna, som trots att hon har en riskfylld graviditet inte ser vården som det trygga alternativet för sin förlossning.

Om detta skriver en rad fackförbund och organisationer inom vården:

sydsvenskan.se/opinion/aktuell…

"

2/x

This entry was edited (1 week ago)
in reply to Samuel

"En angiverilag är inte värdigt ett fritt och demokratiskt samhälle.

Jag uppmanar dig att inte rösta för regeringens förslag.

Vänliga hälsningar,
Samuel Skånberg"

3/3

This entry was edited (1 week ago)