Dessa liberaler skulle enligt uppgift inte rösta igenom regerings förslag om att sätta 13-åringar i fängelse.
Nu är det dags att maila dem igen och uppmana dem att inte rösta för regeringens lagförslag om en angiverlag.
Om de inte röstar för finns en stor chans att oppositionens motförslag går igenom.
jakob.olofsgard@riksdagen.se
cecilia.ronn@riksdagen.se
malin.danielsson@riksdagen.se
helene.odenjung@riksdagen.se
Läs om angiverlilagen här:
sydsvenskan.se/opinion/aktuell…
1/x
”Ett nyfött barn ska inte användas som ett verktyg för myndighetskontroll.”
Angiverilagen strider mot FN:s barnkonvention och skadar tilliten mellan individ och stat, skriver Svenska…Sydsvenskan
This entry was edited (1 week ago)

Samuel
in reply to Samuel • • •Nu har jag mailat:
"Hej,
I morgon måndag 15 juni röstar riksdagen om angiverilagen.
”Jag vet inte vad jag ska ta mig till, jag kommer inte att våga föda mitt barn på sjukhus”.
Orden kommer från en gravid papperslös kvinna, som trots att hon har en riskfylld graviditet inte ser vården som det trygga alternativet för sin förlossning.
Om detta skriver en rad fackförbund och organisationer inom vården:
sydsvenskan.se/opinion/aktuell…
"
2/x
”Ett nyfött barn ska inte användas som ett verktyg för myndighetskontroll.”
SydsvenskanSamuel
in reply to Samuel • • •"En angiverilag är inte värdigt ett fritt och demokratiskt samhälle.
Jag uppmanar dig att inte rösta för regeringens förslag.
Vänliga hälsningar,
Samuel Skånberg"
3/3